etw
By - admin

Waarom u een mobiele website nodig heeft

Meer dan de helft van de zoekopdrachten worden tegenwoordig uitgevoerd via een mobiele telefoon. Als u een bedrijf heeft dat snel wil groeien dan kunt u er niet omheen, u zult een mobiele versie van uw website nodig hebben. Deze mobiele versie moet geoptimaliseerd zijn zodat bezoekers u eenvoudig kunnen vinden. We bespreken graag de redenen waarom uw bedrijf een mobiele website nodig heeft.

Snelheid

Zorg ervoor dat uw mobiele website snel werkt, hiervoor moet een de website geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik. Als u enkel een desktop versie van uw website heeft, dan zal het langer duren voordat uw website op een telefoon zal laden. Daarbij zullen grote afbeeldingen niet geladen worden. Bepaalde content kunt u mogelijk niet kwijt op uw mobiele versie, maak daarom een duidelijke keuze welke content u wel of niet op de website wilt.

Laten we een voorbeeld nemen, online bookmakers zoals bet777 hebben doorgaans een mobiele website of zelfs een app. Via deze bookmakers kunt u onder andere live wedden. Als de bookmaker geen mobiele website zou hebben, dan zou het live wedden niet goed werken. Het zou namelijk te lang duren voordat de website zou laden waardoor spelers belangrijke kansen missen. Kortom, snelle laadtijd is absoluut noodzakelijk.

Navigatie

Een mobiele website is eenvoudiger te navigeren, omdat het precies in aangepast naar het gedrag van mobiele gebruikers. Op een mobiele versie hoeft u niet onnodig in te zoomen en te scrollen, dit maakt de content heel goed leesbaar. Bij het inrichten van een mobiele versie is het goed om in gedachten te houden dat de bezoeker zo min mogelijk wil klikken. Houd het menu en de tekst daarom kort en bondig. Het is zelfs zo dat bezoekers gemiddeld minder dan één minuut op een webpagina besteden.

Conversies

De gebruiker wil doorgaans graag snel en gemakkelijk bepaalde informatie kunnen vinden. Zorg er daarom voor dat er geen onnodige informatie op de website staat en houd het simpel. Daarbij kunnen duidelijke call to actions helpen. Een call to action is bijvoorbeeld contact opnemen, bestellen of inloggen. Bij het ontwerpen van de website moet u er rekening mee houden dat een bezoeker zo min mogelijk stappen wil maken. Een simpele call to action is daarom een uitstekende optie. Het helpt om de conversies volgens uw mobiele website te verhogen.

Functionaliteiten

Om uw mobiele versie nog gebruiksvriendelijker te maken is het verstandig om van functionaliteiten gebruik te maken. Maak uw contactinformatie klikbaar zoals uw telefoonnummer en het adres van uw bedrijf. Op deze manier kunnen bezoekers direct via de functionaliteit de navigatie starten of uw nummer bellen.

Meest gezochte content

Een website is niet compleet zonder een zoekfunctie. Doe er uw voordeel mee en maak gebruik van de zoekfunctie om erachter te komen waar uw bezoekers naar op zoek zijn. Geef de pagina’s waar het meest naar gezocht wordt, een prominente plaats op de website. Dit is bijvoorbeeld bovenaan de startpagina of door het gebruik dan buttons. Een van de meest bezochte pagina’s op websites zijn doorgaans de vacatures. Geef deze pagina daarom een zichtbare plaats op uw website.

Vindbaarheid op het internet

Zorg er ten slotte voor dat uw website vindbaar is voor uw doelgroep. Dit kunt u doen door middel van zoekoptimalisatie. Door het gebruik van zoekoptimalisatie kunt u een hogere plaats winnen in de zoekresultaten van een zoekmachine. Met geoptimaliseerde en toegankelijke content maken bezoekers met plezier gebruik van uw website wat conversies stimuleert.

Herkenbaarheid

Hoewel uw desktop en mobiele versie van elkaar kunnen verschillen, is het wel heel belangrijk dat beide versies herkenbaar zijn. Het is voor klanten belangrijk dat ze uw merk herkennen. Dit kunt u realiseren door middel een huisstijl die u niet alleen toepast op uw website, maar ook uw social media en de producten en diensten zelf.