By - admin

Met deze tips selecteer je een passend internetbureau voor jouw onderneming

Als je een eigen bedrijf hebt dan heb je zeer waarschijnlijk ook een website die gemaakt zal zijn door een internetbureau. Dat bureau heb je een keer uit moeten kiezen uit verschillende bureaus die dezelfde diensten aanbieden. Maar hoe selecteer je dan het beste internetbureau dan? Om hier meer over te weten te komen kan je in deze blog een aantal tips vinden die je meer vertellen over het selecteren van het juiste internetbureau voor jou.

De eerste selectie

Wanneer je al gebruik maakt van diensten van een internetbureau en je daar tevreden over bent geweest, dan is het logisch dat je eerst met deze in gesprek zal gaan. Mocht dit niet naar wens zijn dan kan je altijd op zoek gaan naar een ander internetbureau. Daar gaat het ook over in deze blog. Het zoeken naar een nieuw internetbureau.

Wanneer je op zoek gaat naar een nieuw internetbureau is het verstandig om een voorselectie te maken. Hiervoor zou je maximaal 10 mogelijke internetbureaus kunnen selecteren. Als je mensen kent die een eigen website hebben kan je die altijd vragen naar waar zij die website gemaakt zouden hebben. En wat hun ervaringen zijn geweest met het bureau waar zij mee samengewerkt hebben.

Spreekt de website van de geselecteerde bureaus je aan?

Hierbij gaat het niet om de gebruikte kleuren, maar meer om de professionaliteit die de website uitstraalt. Het ontwerp en de teksten die gebruikt zijn moeten je aanspreken. Het kijken naar zo een website moet je een vertrouwd gevoel geven.

Is er genoeg capaciteit aanwezig om de opdracht op tijd af te leveren?

Het is belangrijk dat het internet marketing bureau je het vertrouwen geeft dat er genoeg mensen aan het werk zijn om de opdracht goed af te ronden. Als het een goed internetbureau is, dan staat deze informatie vermeld op hun website.

Is de juiste kennis en ervaring in huis?

Het is goed om te kijken of het internetbureau al ervaring heeft met een project dat gelijk kan zijn aan die van jou. Als dat het geval is, dan hebben ze natuurlijk wel een streepje voor. Als je ergens kan vinden welk project zij gedaan zouden hebben zou je de opdrachtgever kunnen bellen voor het inwinnen van informatie over de samenwerking.

Hoe spreekt het werk dat ze al eerder gedaan hebben jou aan?

Vraag naar eerder werk en kijk of wat zij eerder gedaan hebben bij jou in de smaak zal vallen. En past het werk bij de sfeer en beleving die jij voor ogen had voor jouw bedrijf?

Kunnen ze alle toepassingen leveren die jij graag op je website terug zou willen zien?

Aan hun eerdere werk kan je zien of zij bepaalde toepassingen gebruiken of gebruikt hebben die jij graag terug zou willen zien komen bij jouw website. Zijn ze ook in staat koppelingen te maken wanneer dit nodig mocht zijn?

Is hun eigen website makkelijk te vinden in Google?

Als de SEO op orde is, dan vind je de pagina heel snel. Dat is een heel goed teken ook voor jouw website.